Hubnutím ke zdraví.

20. 10. 2014 21:15:17
Diety, a že jich je, jsou děsné. Musím přiznat, že jsem to s nimi nikdy neuměl. Vyzkoušel jsem snad všechny dostupné a nikdy ani kilo dolů. Ne že bych to úplně potřeboval, ale pravda je, že lépe je býti docent, nežli přescent no a proto to zkouším znovu a znovu - marně. A tak někdy musí pomoci náhoda, aby byla dieta účinná.

Moje manželka vaří jako Bůh. Zvláště v posledních letech, kdy děti jsou již dávno odrostlé a ona tedy již vařit nemusí, ale chce a to je asi ten důvod. Vaří jen když chce a s potěšením. Dříve prostě vařit musela a ne že by jí to nešlo, ale teď je to zkrátka o něčem jiném. Našla ve vaření zálibu, sedí u počítače a studuje veškeré dostupné recepty, sleduje všechny televizní pořady kde se vaří a získané matriály tiskne, kopíruje skladuje, ale hlavně z velké části uvádí do praxe.

Na mé pracoviště mi přinesla vynikající hořčicovou omáčku bez konkrétního pojmenování, zato však vyloženě originální a mimořádně chutnou. K tomu hrnec vařených a částečně osmažených brambor, protože ví, že tak je mám rád. No a co teď. První myšlenka., která vede boj proti nastoupené dietě bleskne hlavou a tvrdí, že to zase není tak zlé, ani nijak extra kalorické, ale hlavně - musí se to sníst, aby se to nezkazilo. To bych přeci ženě udělat nemohl, dala si s tím takovou práci.

Dietu držím desítky let, sice ryze neúspěšně, ale přeci jen pár fint znám. Když si nandám trošku brambor s omáčkou na malý talířek, ošálím tak v sobě to strašně hladové já a budeme spokojeni oba. Jak jsem si řekl, tak jsem učinil. Vzal jsem ten nejmenší talířek, který jsem našel a nandal brambory. Omáčkou jsem je zalil a šup s tím do mikrovlnky. Zazvonil telefon a tak jsem si odskočil. Trouba jela naplno. Po telefonátu letím do kuchyňky a s nadšením otevírám dvířka. No, trošku jsem to přehnal, nevím proč a na co se dělají tak malé talířky. Část brambor odpochodovala z talířku do útrob trouby a omáčka se vlnila kolem. No nic, přendám si to přeci jen na větší talíř. Za řev který se linul celým domem poté, co jsem se talíř pokusil vyndat z trouby, by se nemusel stydět ani divoký lev při páření. "Proboha co se stalo", vyjeveně na mne kouká kolega, který byl přilákán nelidským rykem a mými hlasitými nadávkami, které jsem do té doby ani neznal. "V mikrovlnce se talíř ohřeje, víš?" Rozumoval. "Ukaž, no máš to spálený, ale máš štěstí, mám tu aloe a tak ti to namažu. Bolest ustoupí prakticky okamžitě." Nevěděl jasem, že kolega má lékařské zkušenosti, ale bolest byla taková, že mi to bylo jedno, hlavně když se jí zbavím. Nadávky, které pro změnu vycházely teď z vedlejší místnosti byly důsledkem řezné rány na kolegově palci, kterou si způsobil, když krájel list aloe. "Že jsem se na to nevykašlal" brblal vedle a životadárnou a léčivou kapalinu vycucnutou z listu aloe si použil na svou ránu. "Myslel jsem že je to na popáleniny", smutně jsem konstatoval. "Na řezné rány taky", slyšel jsem odpověď. "Ale neboj, je toho dost pro oba". Napatlal mi popálené místo šťávou ze zázračné rostliny a vážně bolest takřka ihned ustoupila. "Super", pochválil jsem ho a zkusil dát větší talíř s omáčkou zase do trouby, protože vynikající oběd, i když byl připečený, zatím vystydl. Jak jsem měl polovinu ruky namazanou výtažkem z aloe, mělo mne napadnout, že kluzký povrch ruky nebude schopen udržet porcelánový předmět. Omáčku jsem setřel z podlahy a brambory taky nebyly zrovna v ideálním stavu, protože společně s rozbitým talířem třikrát hopsly po kuchyňce a pak se uvelebily na podlaze v rohu místnosti. "Pojď se podívat", volá kolega z vedlejší místnosti. "Kvůli tobě mi kytka spadla na zem a květináč je na maděru. „Je tu děsný svinčík, kde je vysavač, musím to uklidit". "Ať tě ani nenapadne, volám z hrůzou v hlase z kuchyně, "určitě by nás pokopal proud, je to tady dneska nějaké zakleté. Že by na nás někdo uvalil nějakou kletbu?" Ptám se, ale už ze země, kam jsem tvrdě dopadl po uklouznutí na zbytku omáčky. Ramenem mi proletěla další vlna bolesti. Dneska už raději nebudeme nic dělat a pro jistotu na nic šahat. Neuděláme si alespoň kafe? Nemám odvahu a bojím se pomyslet co všechno by se mohlo stát. "Ani to kafe!"

"A takhle má vypadat dieta v praxi,"zahlaholil kolega a poplácal mne po zhmožděném rameni pořezanou rukou.

Autor: Miroslav Šustr | pondělí 20.10.2014 21:15 | karma článku: 5.78 | přečteno: 270x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Ostatní

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 21 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 13.10 | Přečteno: 241 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 17.78 | Přečteno: 419 | Diskuse

Olča Vodová

zdánlivě zadarmo

(svoje slunce si musíme najít sami, pokud ho nemůžeme najít, hledejme ho v sobě...,svoje slunce si musíme najít sami, pokud ho nemůžeme najít, hledejme ho v sobě...)

27.3.2024 v 21:18 | Karma článku: 5.06 | Přečteno: 106 | Diskuse

Karel Trčálek

Jak se pracovníci ve školství pomstili uličnímu výboru iFčil oslavujícímu Karlův úspěch

No, mám-li být upřímný, pomsta to byla hodně sladká. Však se taky hned ze všech stran slétly vosy a začaly si dávat do trumpety tak, že se div v té slaďounké šťávičce neutopily....

27.3.2024 v 10:51 | Karma článku: 31.12 | Přečteno: 583 | Diskuse
Počet článků 3 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 597

Miluji miluji přírodu a obdivuji její krásu.

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...